Trendpanel

Het Trendpanel Paard vertegenwoordigt de hippische sector van primaire ondernemer tot toeleverancier, van brancheorganisatie en sportbond tot ruitersportretailer. Het Trendpanel signaleert trends en ontwikkelingen met betrekking tot de hippische sector (van publieke opinie, ruiterwensen tot ondernemerskwaliteiten, van hippische kengetallen, verduurzaming tot retailtrends) en fungeert als klankbord voor de diverse onderzoeken en projecten.

Maatschappelijk draagvlak en dierwelzijn zijn twee onderwerpen die veelvuldig op tafel komen tijdens de bijeenkomsten van het Trendpanel. Een initiatief van het Trendpanel is het onderzoek ‘Wat vindt Nederland?’. Verbinding met de samenleving is ons waardevolste goed. Het is het bestaansrecht voor onze branche. Dierenwelzijn moet daarbij altijd op nr 1 staan. Stichting HIP blijft zich, samen met het Trendpanel, inzetten voor dierwelzijn en draagvlak.

Jaarlijks bundelt Trendpanel Paard, in samenwerking met HAS Hogeschool, de gesignaleerde trends en ontwikkelingen in de Hippische Monitor. Hierin worden ook de resultaten van diverse onderzoeken opgenomen. Presentatie van de Hippische Monitor vindt plaats tijdens het Ondernemerscongres op Horse Event.

Samenstelling Trendpanel 2024

Voorzitter:   Mieke Theunissen
Het Trendpanel 2024 wordt gevormd door                          vertegenwoordigers van:

ABAB                                               JRS Sport
Aeres groep                                    KNHS
Agradi                                              KWPN
BCH International                          LTO
Bieman de Haas                            Pavo
Boertjes Makelaardij                    Sectorraad
De Hippische Ondernemer          Rabobank Paarden
Eisma Horses Media                    Stichting HIP
FGHS                                               Stichting Limburg Paardensport
FNHO                                              De Zeeuwse Verzekeringen
FNRS
HAS Hogeschool

Het Trendpanel komt 4x per jaar bij elkaar, deelname vindt plaats op uitnodiging en varieert per jaargang. Afhankelijk van de thema’s op de agenda worden, per bijeenkomst, eveneens organisaties en bedrijven uitgenodigd.

Trendpanel Paard is bereikbaar via info@trendpanelpaard.nl