Uitsnede_rapport

Onderzoek Publieke Opinie

Recente studies benadrukken het belang van dierenwelzijn en duurzaamheid in de paardensport. HIP initieerde onderzoek naar de mening van de Nederlandse bevolking ten opzichte van onze sector. Het onderzoek ‘Publieke Opinie 2022’ laat een duidelijke trend zien: het aantal voorstanders van de paardensport neemt iets af. Het groeiende bewustzijn van dierenwelzijn en de toegenomen aandacht voor al dan niet vermeende misstanden liggen hier zeker aan ten grondslag. Daarnaast speelt de bijdrage van activisten aan het publieke debat over dierenwelzijn, veelal gebruikmakend van generalisaties en framing, hier ongetwijfeld een rol in.

Stichting HIP en het Trendpanel paard willen een bijdrage leveren aan een duurzame hippische toekomst door onderzoek, ‘fact finding’ en het ontwikkelen van gezamenlijke initiatieven. Neem svp contact met ons op als u daaraan, en uiteraard aan onze andere initiatieven, een bijdrage wilt leveren.