A-Manege Middenhof

HIP Awards

Sinds 2005 organiseert Stichting HIP de verkiezing Hippische Ondernemer van het Jaar. In 2018 heeft de eerste verkiezing voor de Hippische Toeleverancier van het Jaar plaatsgevonden. Deze verkiezingen staan sindsdien bekend als de HIP Awards.

VERKIEZING HIPPISCHE ONDERNEMER VAN HET JAAR

De verkiezing moet bijdragen aan de bevordering van goed ondernemerschap in de paardensector. De prijsuitreiking vindt jaarlijks plaats tijdens Horse Event.

Wie kan er meedoen?
Elke hippische ondernemer die een uitstekende ondernemersprestatie heeft geleverd en die voldoet aan voorwaarden kan meedingen naar de titel ‘Hippische Ondernemer van het Jaar’. Meer informatie over de voorwaarden & criteria zijn terug te vinden in het reglement.

De winnaars van de afgelopen jaren zijn:
2018 Manege Middenhof, Maassluis
2017 VHL Stables, Asten
2016 Ponymanege Equito, Amstelveen
2015 Team Nijhof, Geesteren
2014 Dressuurstal van Baalen, Brakel
2013 Van Olst Horses, Den Hout
2012 Manege de Prinsenstad, Delft
2011 Manege ’t Halster, Oisterwijk

2010 Stal Hendrix, Baarlo
2009 Hengstenhouderij van Uytert, Heerewaarden
2008 Stal de Kroo, Nieuw- en Sint Joosland
2007 Manege Lies Beuker, Almere
2006 Manege de Prinsenstad, Delft
2005 De Nieuwe Heuvel, Lunteren

De jury
Bij de beoordeling houdt de jury rekening met de omstandigheden in de diverse deelsectoren van de paardensector. De jury bestaat uit de volgende personen:

• Ton Corbeau, hoofdredacteur blad De Hippische Ondernemer – voorzitter jury
  • Andries van Daalen, voorzitter KWPN
  • Peter van der Veeken, manager accountancy ABAB Accountants en  Adviseurs
  • Cees Roozemond, voorzitter KNHS
  • Monique van Hal, marketing manager Bieman de Haas

Ter informatie vindt u hierbij het reglement en inschrijfformulier van HIP Award ‘Verkiezing Hippische Ondernemer van het Jaar’ van het afgelopen seizoen.

VERKIEZING HIPPISCHE TOELEVERANCIER VAN HET JAAR

De verkiezing van de Hippische Toeleverancier is een initiatief van Stichting HIP, welke in samenwerking met Horse Event de organisatie in handen heeft. De verkiezing moet bijdragen aan de bevordering van goed ondernemerschap in de paardensector. De prijsuitreiking vindt plaats tijdens Horse Event in Expo Haarlemmermeer.

Wie kan er meedoen?
Elke hippische serviceverlener of toeleverancier die een uitstekende ondernemersprestatie heeft geleverd en die voldoet aan onderstaande voorwaarden kan meedingen naar de titel ‘Hippische Toeleverancier van het Jaar’. Meer informatie over de voorwaarden & criteria zijn terug te vinden in het reglement.

De winnaar van de titel ‘Hippische Toeleverancier van het Jaar’ komt gedurende de drie opeenvolgende jaren niet in aanmerking voor deelname aan de verkiezing.

De winnaar van het afgelopen jaar:
2018 Anemone Horse Trucks, Scherpenzeel

De jury
Bij de beoordeling houdt de jury rekening met de omstandigheden in de diverse deelsectoren van de paardensector. Bij gelijk aantal stemmen geeft de stem van de voorzitter de doorslag. De jury bestaat uit de volgende personen:

• Ton Corbeau, hoofdredacteur blad De Hippische Ondernemer – voorzitter jury
  • Andries van Daalen, voorzitter KWPN
  • Peter van der Veeken, manager accountancy ABAB Accountants en  Adviseurs
  • Cees Roozemond, voorzitter KNHS
  • Monique van Hal, marketing manager Bieman de Haas

Ter informatie vindt u hierbij het reglement en inschrijfformulier van HIP Award ‘Verkiezing Hippische Toeleverancier van het Jaar’ van het afgelopen seizoen

HIPPISCHE PUBLICITEIT PRIJS VAN HET JAAR

Een nieuw initiatief van Stichting HIP is de uitreiking van de Hippische Publiciteit prijs. Middels de uitreiking van deze HIP AWARD wil Stichting HIP erkenning geven aan personen die een bijzondere bijdrage geleverd hebben aan publiciteit voor de paardensector. De prijsuitreiking vindt plaats tijdens Horse Event in Expo Haarlemmermeer te Vijfhuizen.

Wie komt ervoor in aanmerking?
Een ieder die op enige wijze een bijzondere bijdrage geleverd heeft aan publiciteit voor de paardensector. Organisaties en instanties die de paardensport een warm hart toedragen kunnen kandidaten voordragen.

De winnaar van het afgelopen jaar:
2018 Annette van Trigt

De jury
Het bestuur van Stichting HIP benoemt de winnaar.

VERKIEZING HIPPISCHE DOCENT / INSTRUCTEUR VAN HET JAAR

De verkiezing van de hippische docent/instructeur van het jaar draagt bij aan de bevordering van goed onderwijs in de paardensector.

Wie kan er meedoen?
Elke hippische instructeur, trainer of docent die voldoet aan onderstaande voorwaarden kan meedingen naar de titel ‘Hippische docent van het jaar’. De deelnemer:
• Is instructeur, trainer of docent bij een, door de overheid erkende, MBO of HBO opleiding of bij een KNHS/ORUN erkende opleiding;
• Wordt uiterlijk 1 juli 2019 kandidaat gesteld bij het secretariaat van de Stichting HIP

Bij de kandidaatstelling wordt aangegeven wat de kwalificaties van de kandidaat zijn met betrekking tot de 7 criteria van deze verkiezing (zie hieronder). De winnaar van de titel ‘Hippische docent van het jaar’ komt gedurende de drie opeenvolgende jaren niet in aanmerking voor deelname aan de verkiezing.

• Gonneke Leereveld
• Patrick van der Meer
• Johan Folmer

Uit de aanmeldingen wordt door de jury de winnaar gekozen.

De criteria
De jury beoordeelt de docent/instructeur aan de hand van de navolgende criteria:
1. Passie voor het vak;
2. Kennis en kunde van het paard, de paardensport en/of de paardensector;
3. Het vermogen om studenten/leerlingen te inspireren en te motiveren, didactisch inzicht;
4. Stelt zich open voor innovatieve ontwikkelingen in de hippische educatie;
5. Een visie op hippisch onderwijs en aandacht voor kwaliteitsverbetering;
6. Toont initiatieven tot persoonlijke ontwikkeling
7. Is werkzaam voor een erkende hippische opleiding, zoals geformuleerd in alinea 2;

De prijs
De winnaar ontvangt de ‘HIP Award’, alsmede een bedrag ad € 1.000, dat in overleg met Stichting HIP kan worden besteed aan een vervolg opleiding, stage of andere activiteit die ten goede komt aan de kennisverbreding of persoonlijke ontwikkeling van de winnende docent/instructeur.
De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens Horse Event in het auditorium van Expo Haarlemmermeer op zaterdag 15 september 2018.